קטגוריות
Articles

עמדות טעינה: הצפה

שוק עמדות הטעינה הפרטיות המקומי נמצא בתנופה אדירה. עם ריבוי החברות המציעות מרכולתן בשוק – האפשרויות מבלבלות.

עמדות טעינה:הצפה

ישראל היום

דודי לסרי, מנכ"ל פלאגו

שוק עמדות הטעינה הפרטיות המקומי נמצא בתנופה אדירה. עם ריבוי החברות המציעות מרכולתן בשוק – האפשרויות מבלבלות.

עמדות טעינה הצפה של השוק

תחום עמדות הטעינה לרכבים חשמליים מוצף בימים אלה בחברות רבות המציעות את מרכולתן, יותר מ 20 נכון לעכשיו. די ברור שמדובר בהצפה ושבסופו של דבר לא כולן יישארו איתנו. חלקן יגדלו ויתפסו נתח שוק משמעותי, חלקן יימכרו או ימוזגו לתוך חברות אחרות וחלקן פשוט לא ישרדו. "חברת עמדות טעינה זו ההגדרה היבשה לCPO, או בעברית פשוטה מפעיל", אומר לנו דודי לסרי, מנכ"ל פלאגו, ומוסיף: "מדובר על שירות שהוא מעבר לציוד קצה והתקנה. במרבית המקרים מדובר בשירות ארוך טווח ודי מגוון, גם אם לא רואים את זה כרגע".

ליחסים ארוכי הטווח האלו יש לא מעט משמעות: ניהול אנרגיה בבניין בעל הספק חשמל נמוך, ניהול תשלומים בחניון פרטי או מסחרי, טיפול בתקלות, התאמה לדרישות, שעונים של חברת החשמל, ועוד. מכאן שיש מקום לתת את הדעת על דברים אלו. אם למשל רוכש רכב חשמלי מתקין עמדה פשוטה ולא מנוהלת בבניין, הוא עשוי לגלות שהיא לא מתאימה כשיצטרפו עוד עמדות ורכבים חשמליים לבניין.

שירות בסטנדרטים גבוהים

"מעל הכל מדובר בשירות. חברה שלא תצליח להעמיד סטנדרט שירותי סביר – תמצא את עצמה מאבדת לקוחות", מציין לסרי, "אפשר לשער שחברה שלא תצליח לתת שירות בתוך השוק התחרותי הזה, לא תגיע לכמות המכירות הדרושה כדי לספק שירות ארצי מקיף ואיכותי". להקמת מערך שכזה, וליכולת לעמוד בהוצאות הנדרשות בשוק שמכפיל את עצמו, צריך גב. לדברי לסרי, "דרוש עומק כלכלי רציני מאוד כדי לתמוך בפעילות שכזו, מדובר בעשרות מיליונים, ומעטות החברות שיכולות להעמיד הון כזה לטובת העניין".

שוק המטענים לרכבים חשמליים

שוק המטענים, זה המוצע ללקוח הפרטי, נראה פשוט למדי, אבל נבירה קצרה לעומק מגלה שיש סוגים שונים של חברות. יש המוכרות ציוד קצה בלבד, יש הפונות רק לתשתיות ולעמדות ציבוריות, ויש המציעות שירות ארוך טווח. אין כלל אצבע מה מתאים יותר או פחות. כדאי להתקין עמדה של חברה מוכרת, כזו עם יכולת ניהול מרחוק, שתוכל לתת מענה לניהול עתידי לעמדות הטעינה בבניין. לדברי לסרי, "מעטות החברות בתחום אשר רואות מספיק קדימה, לכן הצרכן צריך לבדוק ולראות שהוא מקבל מענה לצרכים שלו".